Systém TRANSPAREX predstavuje unikátny agregátny a analytický informačný projekt, ktorý umožňuje získavať a spracúvať údaje z verejných zdrojov predovšetkým o právnických osobách, a to s využitím pokročilých matematických algoritmov a jedinečných analytických metodík. Výsledkom takéhoto spracovania sú výstupy, ktoré bezprecedentným spôsobom prispievajú k transparentnosti podnikateľského prostredia, uľahčeniu vzájomnej komunikácie podnikateľov a strategického manažmentu, ako aj zákonnosti a transparentnosti procesov obstarávania tovarov a služieb v Slovenskej republike.
Systém TRANSPAREX je dostupný na webovom sídle www.transparex.sk pre všetkých, teda Neregistrovaných Užívateľov ako aj Užívateľov s registrovaným Účtom.
Rozšírené funkcionality sú dostupné len registrovaným Užívateľom po Registrácii do systému spôsobom upraveným vo Všeobecných obchodných podmienkach využívania služieb systému TRANSPAREX fyzickými osobami – spotrebiteľmi.
Všetky pojmy použité s veľkým začiatočným písmenom – ak nemajú svoju definíciu v tomto dokumente – nájdete vysvetlené vo vyššie uvedených všeobecných obchodných podmienkach.
V tomto dokumente sa dozviete odpovede na všetky Vaše otázky ohľadom nakladania Vašich osobných údajov, ak ste
registrovaným Užívateľom (ste teda fyzická osoba – spotrebiteľ s registrovaným Účtom) a
Ak nemáte registrovaný Účet v systéme TRANSPAREX, využívate len bezplatné služby ako Neregistrovaný Užívateľ. V takom prípade osobné údaje o Vás nemáme k dispozícii a preto ich ani nespracúvame.
Prevádzkovateľom systému TRANSPAREX a teda subjektom, ktorý nakladá s osobnými údajmi vo svojom mene, je spoločnosť:
(ďalej aj ako „Prevádzkovateľ“)
Kontakt na Prevádzkovateľa a zodpovednú osobu za spracúvanie osobných údajov nájdete na konci tohto poučenia.
Na našej webovej stránke nepoužívame žiadne sledovacie (trackovacie) identifikátory pre marketingové ani reklamné účely, a takéto identifikátory neumožňujeme používať na našej stránke ani žiadnym tretím stranám! Na našom webe sa preto môžete cítiť bezpečne a transparentne.
Tie osobné údaje, ktoré spracúvame, sú uchovávané a využívané zákonne a vždy v nevyhnutnom rozsahu, na tieto účely:
Účely spracúvania
Registráciou do systému TRANSPAREX uzatvára Užívateľ s prevádzkovateľom Registračnú zmluvu. Pre účely Registrácie a plnenia Registračnej zmluvy spracúvame identifikačné údaje Užívateľa v základnom rozsahu, a to najmä:
Nákupom platených Služieb Užívateľ uzatvára s Prevádzkovateľom Zmluvu na využitie týchto platených Služieb. Účelom spracúvania osobných údajov je plnenie Zmluvy a poskytnutie platených Služieb. Pre tieto účely spracúvame všetky osobné údaje vyžadované pre uzatvorenie Zmluvy, t.j. údaje pre riadnu identifikáciu Vás ako zákazníka, vybrané Služby, ktoré ste si objednali, platobné údaje, a pod.
V neposlednom rade spracúvame rôzne typy údajov v nevyhnutnom rozsahu aj na zabezpečenie ochrany a bezpečnosti Vášho Účtu a našich systémov – napr. uchovávame históriu IP adries, z ktorých sa prihlasujete do svojho Účtu, aby sme mohli identifikovať geograficky podozrivú IP adresu (napr. prihlasovanie zo štátu z iného kontinentu) a tak blokovaním prístupu do Vášho účtu zabrániť jeho zneužitiu.
Taktiež môžeme spracúvať Vaše osobné údaje aj na iné účely, najmä ak nám tento účel stanoví zákon v takom rozsahu, v akom to stanovuje zákon, alebo ak Vám chceme ponúknuť prostredníctvom elektronickej správy v rámci Účtu alebo e-mailom na Vašu e-mailovú adresu rôzne zaujímavé produkty alebo služby našej spoločnosti, alebo produkty alebo služby našich obchodných partnerov (ak ste nám v tomto druhom prípade udelili svoj súhlas). Ponúkame Vám samozrejme len produkty a služby, o ktoré by ste mohli mať ako Užívateľ nášho systému TRANSPAREX záujem. Taktiež nie je možné vylúčiť, že z akéhokoľvek dôvodu dôjde k sporu a budeme musieť brániť naše práva či oprávnené nároky, pričom bude nevyhnutné za týmto účelom spracúvať aj niektoré osobné údaje.
V neposlednom rade spracúvame niektoré Vaše osobné údaje za účelom plnenia nášho oprávneného záujmu na zabezpečení riadneho fungovania systému TRANSPAREX (napr. poskytovanie informácií zákazníkom s validovaným účtom o tom, kto si prezeral ich podnikateľský profil v systéme) a plnení našich zmluvných povinností na poskytnutie Služieb voči našim (najmä validovaným) zákazníkom.
Ako registrovaný Užívateľ nášho systému TRANSPAREX nám zverujete Vaše osobné údaje Vy pri Registrácii a nákupe Služieb (vo svojom mene ako spotrebiteľ). Ďalšie údaje súvisiace s Vašim Účtom alebo Vašou aktivitou vo Vašom Účte nám môžu byť poskytované Vašim zariadením, cez ktorý sa do Účtu prihlasujete (napr. Vaša aktuálna IP adresa).
Osobné údaje, ktoré spracúvame pre účely Registrácie a pre účely poskytnutia Služieb, ktoré ste si u nás objednali (či už bezplatne alebo odplatne), spracúvame pre účely plnenia zmluvy, konkrétne Registračnej zmluvy a Zmluvy na poskytovanie Služieb, uzatvorenej medzi Vami ako Užívateľom a Prevádzkovateľom.
Bez poskytnutia požadovaných osobných údajov a ich následného spracúvania nie je možné tieto zmluvy uzavrieť a plniť.
Doba uchovávania: Osobné údaje potrebné na plnenie Zmluvy uchovávame po dobu trvania zmluvného vzťahu. Pokiaľ Zmluva zanikne a Vy neuzatvoríte novú, teda neobjednáte si nové Služby, alebo nezrušíte Registráciu, v rámci Vášho Účtu budete mať počas celej doby trvania Registrácie prístupné všetky údaje o Vašich predchádzajúcich nákupoch Služieb. História nákupov Vám môže pomôcť pri výbere nových Služieb v budúcnosti, a taktiež zjednoduší proces ich objednania.
Pokiaľ zrušíte svoju Registráciu, Vaše údaje spracúvané pre účely Registrácie a pre účely nákupov Služieb, budeme uchovávať pre Vašu prípadnú opätovnú Registráciu po dobu 30 dní od zrušenia Registrácie z Vašej strany. Ak sa do svojho Účtu v priebehu týchto 30 dní neprihlásite, Vaše osobné údaje uchovávané pre účely obnovy Registrácie a pokračovaní v našom zmluvnom vzťahu, budú systémom vymazané a Vy si budete musieť zriadiť nový Účet a Registráciu nanovo.
Bezpečnosť systému a ochrany pred kyberútokmi
Osobné údaje spracúvame, teda získavame, ukladáme a analyzujeme na základe oprávneného záujmu na zabezpečení ochrany a bezpečnosti Vášho účtu a našich systémov, teda je našim spoločným záujmom ochrana pred kybernetickými útokmi a inými udalosťami, ktoré môžu narušiť bezpečnosť systému a tým všetkých údajov, ktoré sa v ňom nachádzajú. Pre zabezpečenie ochrany nášho systému prijímame a pravidelne aktualizujeme všetky dostupné opatrenia, avšak za týmto účelom je potrebné v nevyhnutnom rozsahu spracúvať aj niektoré údaje týkajúce sa Vášho účtu, najmä IP adresy, z ktorých sa prihlasujete za účelom identifikácie neštandardného správania, ktoré by mohlo signalizovať kybernetický útok. Tieto údaje spracúvame v nevyhnutnom rozsahu, s využitím služieb renomovaných IT odborníkov a vždy za splnenia príslušných bezpečnostných opatrení.
Rozvoj vzťahu so zákazníkom
Našim oprávneným záujmom je taktiež udržanie a rozvoj nášho vzťahu s Vami ako Užívateľom a teda našim zákazníkom prostredníctvom marketingových aktivít, vrátane zasielania našich aktuálnych ponúk rôznych produktov a služieb, ktoré by Vás mohli zaujímať a to najmä elektronickou poštou. Toto oprávnenie nám vyplýva zo zákona o elektronických komunikáciách a Vy samozrejme máte možnosť sa jednoduchým spôsobom uvedeným v každej takejto správe odhlásiť zo zasielania takýchto ponúk.
Fungovanie systému a plnenie našich zmluvných povinností
Vaše osobné údaje v nevyhnutnom rozsahu spracúvame aj na základe nášho oprávneného záujmu na zabezpečení riadneho fungovania systému TRANSPAREX a všetkých jeho funkcionalít, ako aj na plnení našich zmluvných povinností voči ostatným (najmä validovaným) zákazníkom, a to najmä poskytovanie Služieb.
Doba uchovávania: Osobné údaje spracúvané na základe oprávneného záujmu spracúvame po dobu jeho trvania. Túto dobu a splnenie podmienok trvania oprávneného záujmu pravidelne starostlivo monitorujeme a vyhodnocujeme, a ak tieto podmienky naplnené nie sú údaje bezodkladne vymažeme. Pre účely obnovy Registrácie budeme údaje uchovávať do 30 dní od zrušenia Registrácie.
Obrana práv a nárokov
Napriek všetkej naše snahe sa niekedy vyskytnú situácie, kedy môžeme byť z dôvodu spornosti nútení brániť alebo uplatňovať naše práva alebo oprávnené nároky, a to najmä pred príslušným orgánom. Na tieto účely môže byť nevyhnutné spracúvanie niektorých osobných údajov. Náš oprávnený záujem na riadnej obrane či uplatnení našich práv a nárokov predstavuje právny základ pre spracúvanie príslušných osobných údajov. Rozsah takto spracúvaných údajov bude daný typom práva či nároku, resp. typom sporu, pre účely ktorého budú tieto údaje spracúvané.
Doba uchovávania: Údaje pre tento účel uchovávame najdlhšie po dobu trvania premlčacej doby určenej zákonom na uplatnenie resp. obranu práv a nárokov, resp. počas trvania príslušného konania pred orgánmi verejnej moci, ak takéto konanie bude iniciované.
Ak sú Vaše osobné údaje spracúvané na základe oprávneného záujmu, máte vždy právo namietať voči takémuto spracúvaniu. Viac informácií nájdete v sekcii 11) tohto poučenia venovanej Vašim právam vo vzťahu k spracúvaniu Vašich osobných údajov.
Osobné údaje Užívateľov systému TRANSPAREX môžu byť spracúvané aj na účely plnenia našich zákonných povinností, najmä pre účely plnenia účtovných a daňových povinností, plnenia povinností na úseku archivácie dokumentov, a pod. Spracúvanie týchto údajov je zákonnou požiadavkou a my ako Prevádzkovateľ sme zo zákona povinní ich za týmto účelom spracúvať.
Doba uchovávania: Na účely plnenia zákonných povinností uchovávame osobné údaje po dobu stanovenú zákonom, resp. na základe zákona (napr. v zmysle predpisov o archivácii dokumentácie sme povinní uchovávať predpísanú dokumentáciu a údaje zvyčajne po dobu 10 rokov odo dňa ukončenia zmluvného vzťahu).
V prevádzkovaní systému TRANSPAREX a zabezpečovaní všetkých jeho funkcionalít, jeho bezpečnosti, ako aj plnenia zmluvy uzavretej s Vami ako Užívateľom, či plnení zákonných povinností, ktoré zahŕňajú aj spracúvanie Vašich osobných údajov, nám pomáha niekoľko obchodných partnerov.
Títo partneri plnia rôzne pomocné činnosti, zahŕňajúce najmä poskytovanie IT služieb a pomoci pri prevádzkovaní systému, služieb rozposielania hromadných e-mailov, služieb vedenia účtovníctva a daňového poradenstva, a ďalšie podporné činnosti. Tieto subjekty spracúvajú osobné údaje v nevyhnutnom rozsahu, v našom mene a výučne podľa našich pokynov.
Všetci naši dodávatelia služieb sú vyberaní starostlivo tak, aby poskytovali najvyššie záruky zachovania bezpečnosti spracúvania osobných údajov.
Osobné údaje môžeme byť z rôznych dôvodov povinní odovzdať aj ďalším príjemcom, ktorí ich môžu spracúvať pre svoje vlastné účely, vo svojom mene a na vlastnú zodpovednosť.
Takýmto príjemcom môžu byť aj orgány verejnej moci, ktoré si vyžiadajú našu spoluprácu pre plnenie svojich úloh.
Osobné údaje spracúvame vždy po nevyhnutnú dobu, ktorá sa môže líšiť v závislosti od účelu, pre ktorý sa osobné údaje spracúvajú. Trvanie účelu spracúvania pravidelne prehodnocujeme a pokiaľ zistíme, že spracúvanie osobných údajov už nie je potrebné a ich spracúvanie nevyžaduje ani zákon, vymažeme ich ešte pred uplynutím pôvodne stanovenej doby.
Konkrétne doby spracúvania nájdete v sekcii 6) pri jednotlivých právnych základoch.
Osobné údaje v rámci systému TRANSPAREX sú uložené na našich serveroch a iných technických zariadeniach umiestnených v rámci Slovenskej republiky, kde sú chránené najpokročilejším šifrovaním pred neoprávneným prístupom akejkoľvek nepovolanej osoby.
K prenosu osobných údajov do tretích krajín (mimo Európskej únie) ani medzinárodných organizácií nedochádza.
K hromadnému zasielaniu e-mailov (napr. s oznámením o zmene všeobecných obchodných podmienok, ponukou rozšírených služieb, a pod.) spolupracujeme so starostlivo vybraným poskytovateľom služieb hromadného zasielania e-mailov. Tento poskytovateľ uchováva Vaše údaje (najmä kontaktné e-mailové adresy) v rámci Európskej únie.
V rámci spracúvania Vašich údajov nedochádza k prijímaniu rozhodnutí, ktoré sú založené výlučne na automatizovanom spracúvaní, vrátane profilovania.
Ktorýkoľvek zo súhlasov udelených Prevádzkovateľovi máte ako dotknutá osoba (osoba, ktorej osobné údaje sa spracúvajú) právo kedykoľvek odvolať na kontaktných údajov uvedených nižšie, kliknutím na link na odhlásenie sa zo zasielania marketingových ponúk alebo iným spôsobom uvedeným na webovom portáli www.transparex.sk.
Ako dotknutá osoba máte právo požadovať od Prevádzkovateľa potvrdenie o tom, či sa spracúvajú osobné údaje, ktoré sa Vás týkajú, a ak tomu tak je, máte právo získať prístup k týmto osobným údajom a aj ďalšie informácie v zmysle GDPR (čl. 15) o spracúvaní Vašich osobných údajov.
Ako dotknutá osoba máte právo na to, aby Prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu opravil nesprávne osobné údaje, ktoré sa Vás týkajú. So zreteľom na účely spracúvania máte právo na doplnenie neúplných osobných údajov, a to aj prostredníctvom poskytnutia doplnkového vyhlásenia.
Ako dotknutá osoba máte právo na to, aby Prevádzkovateľ obmedzil spracúvanie Vašich osobných údajov, pokiaľ ide o jeden z týchto prípadov: a) ako dotknutá osoba napadnete správnosť vašich osobných údajov, pričom obmedzenie spracúvania môžete žiadať na obdobie umožňujúce Prevádzkovateľovi overiť správnosť Vašich osobných údajov; b) spracúvanie je protizákonné a Vy ako dotknutá osoba namietate proti vymazaniu Vašich osobných údajov a žiadate namiesto toho obmedzenie ich použitia; c) Prevádzkovateľ už nepotrebuje Vaše osobné údaje na účely spracúvania, ale potrebujete ich Vy ako dotknutá osoba na preukázanie, uplatňovanie alebo obhajovanie Vašich právnych nárokov; d) ako dotknutá osoba namietate voči spracúvaniu na základe oprávneného záujmu Prevádzkovateľa (podľa článku 21 ods. 1 GDPR), a to až do overenia, či oprávnené dôvody na strane Prevádzkovateľa prevažujú nad Vašimi oprávnenými dôvodmi ako dotknutej osoby.
Ak sa spracúvanie obmedzilo, takéto osobné údaje sa s výnimkou uchovávania spracúvajú len s Vašim súhlasom alebo na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov, alebo na ochranu práv inej fyzickej alebo právnickej osoby, alebo z dôvodov dôležitého verejného záujmu EÚ alebo členského štátu EÚ.
Ak sa spracúvanie Vašich osobných údajov obmedzilo, ako dotknutú osobu Vás budeme informovať pred tým, ako bude obmedzenie spracúvania zrušené.
Ako dotknutá osoba máte právo získať osobné údaje, ktoré sa Vás týkajú a ktoré ste nám poskytli, a to v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a máte právo preniesť tieto údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi, ak: a) sa spracúvanie zakladá na zmluve, a b) ak sa spracúvanie vykonáva automatizovanými prostriedkami. Ako dotknutá osoba máte pri uplatňovaní svojho práva na prenosnosť údajov právo na prenos osobných údajov priamo od jedného prevádzkovateľa druhému prevádzkovateľovi, pokiaľ je to technicky možné. Toto právo nesmie mať nepriaznivé dôsledky na práva a slobody iných.
Ako dotknutá osoba máte tiež právo dosiahnuť u Prevádzkovateľa bez zbytočného odkladu vymazanie osobných údajov, ktoré sa Vás týkajú, a Prevádzkovateľ je povinný bez zbytočného odkladu vymazať Vaše osobné údaje, ak je splnený niektorý z týchto dôvodov: a) osobné údaje už nie sú potrebné na účely, na ktoré sa získavali alebo inak spracúvali; b) ako dotknutá osoba namietate voči spracúvaniu na základe oprávneného záujmu Prevádzkovateľa a neprevažujú žiadne oprávnené dôvody na spracúvanie alebo ako dotknutá osoba namietate voči spracúvaniu na základe oprávneného záujmu pre účely priameho marketingu; c) osobné údaje sa spracúvali nezákonne; d) osobné údaje musia byť vymazané, aby sa splnila zákonná povinnosť podľa práva EÚ alebo práva členského štátu EÚ, ktorému Prevádzkovateľ podlieha (v tomto prípade právu Slovenskej republiky).
Ak Prevádzkovateľ zverejnil osobné údaje a je povinný ich vymazať, so zreteľom na dostupnú technológiu a náklady na vykonanie opatrení podnikne primerané opatrenia vrátane technických opatrení, aby informoval prevádzkovateľov, ktorí vykonávajú spracúvanie osobných údajov, že ako dotknutá osoba ich žiadate, aby vymazali všetky odkazy na tieto osobné údaje, ich kópiu alebo repliky.
Žiadosti o výkon týchto Vašich práv ako dotknutej osoby splníme bezplatne. Ak sú však Vaše žiadosti ako dotknutej osoby zjavne neopodstatnené alebo neprimerané, najmä pre ich opakujúcu sa povahu, Prevádzkovateľ môže buď: a) požadovať primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na poskytnutie informácií alebo na oznámenie alebo na uskutočnenie požadovaného opatrenia, alebo b) odmietnuť konať na základe žiadosti.
Ak Prevádzkovateľ spracúva Vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu (viď vyššie), máte právo namietať voči takémuto spracúvaniu a Prevádzkovateľ nesmie ďalej Vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu spracúvať, pokiaľ nepreukáže nevyhnutné oprávnené dôvody na spracúvanie, ktoré prevažujú nad Vašimi záujmami, právami a slobodami alebo dôvody na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov. Pokiaľ Prevádzkovateľ spracúva Vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu na účely priameho marketingu (napr. e-mailovú adresu na zasielanie rôznych ponúk tovarov a služieb), máte právo namietať a Prevádzkovateľ už nesmie za týmto účelom osobné údaje dotknutej osoby spracúvať. Svoje právo namietať môžete využiť kliknutím na odkaz (link) v každej marketingovej e-mailovej správe. Kliknutím na tento link sa trvalo odhlásite z databázy na zasielanie týchto e-mailov.
Ako odpovieme na Vašu žiadosť?Ak si uplatníte ktorékoľvek z Vašich práv, poskytneme Vám informácie o opatreniach, ktoré sa prijali na základe Vašej žiadosti, a to bez zbytočného odkladu a v každom prípade do jedného mesiaca od doručenia žiadosti. Uvedená lehota sa môže v prípade potreby predĺžiť o ďalšie dva mesiace, pričom sa zohľadní komplexnosť žiadosti a počet žiadostí. O každom takomto predĺžení Vás budeme informovať do jedného mesiaca od doručenia žiadosti spolu s dôvodmi zmeškania lehoty. Ak podáte žiadosť elektronickými prostriedkami, informácie sa Vám podľa možnosti poskytnú elektronickými prostriedkami, pokiaľ nepožiadate o iný spôsob.
Ak sa domnievate, že došlo k porušeniu Vašich práv v súvislosti so spracúvaním Vašich osobných údajov, máte právo podať sťažnosť Úradu na ochranu osobných údajov SR, Hraničná 12, 820 07 Bratislava. Viac informácií nájdete na ich webovom sídle na adrese: https://www.dataprotection.gov.sk/uoou/. Sťažnosť môžete podať aj úradu na ochranu osobných údajov v členskom štáte EÚ, v ktorom máte svoj obvyklý pobyt alebo mieste výkonu Vašej práce.
Dozorný orgán, ktorému sa sťažnosť podala, Vás bude informovať o pokroku a výsledku sťažnosti vrátane možnosti podať súdny prostriedok nápravy.
Máte tiež právo poveriť neziskový subjekt, organizáciu alebo združenie, ktoré boli riadne zriadené v súlade s právom členského štátu EÚ, ktorých ciele podľa stanov sú vo verejnom záujme a ktoré pôsobia v oblasti ochrany práv a slobôd dotknutých osôb, pokiaľ ide o ochranu ich osobných údajov, aby podali sťažnosť vo Vašom mene, aby vo Vašom mene uplatnili vyššie uvedené práva podať sťažnosť dozornému orgánu a podali súdny prostriedok nápravy a aby vo Vašom mene uplatnili právo na náhradu škody v dôsledku porušenia GDPR zo strany Prevádzkovateľa alebo niektorého z jeho sprostredkovateľov, ak to umožňuje právo príslušného členského štátu EÚ.
Ak máte akúkoľvek otázku alebo sa chcete na náš obrátiť s uplatnením svojich práv podľa GDPR, kontaktujte kedykoľvek našu zodpovednú osobu (DPO) pre oblasť spracúvania osobných údajov ktorýmkoľvek z nasledovných spôsobov:
Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo v prípade potreby aktualizovať toto poučenie. Aktuálna verzia bude vždy zverejnená na webovom sídle www.transparex.sk.
Účinné ku dňu: 1.1.2021